Search This Blog

Monday, April 30, 2012


Lama sungguh tak conteng-conteng di sini.. Maklumlah, terlalu sibuk dengan duniawi.. sungguh melalaikan.. Moga aku tersedar.. Cukuplah bermonolog sendiri.. Aku hanya ingin mendiamkan diri.. 
Ya, aku letih.. letih dengan tohmahan dunia.. Bosan dengan kata nista yang dilemparkan.. ingin aku pekak kan elingan dari aku mendengar segala maki-makian..
Lebih baik aku berdiam diri.. 
Aku tak pernah meminta yang lebih.. cukuplah hanya secebis kefahaman yang mampu disumbangkan..
Apa kau fikir aku tak pandai berdiam?
Aku mahir lagi..cuma bagi aku berdiam diri bagaikan menghukum..
Hukuman kepada kau dan juga diri sendiri..
Jadi siapa yang dapat faedah?
Kau yang inginkan ruang?
Atau aku yang teruskan rajuk dalam diam..
Jangan ingat diam itu tandanya setuju..
Itu hanya perlaksanaan orang tua-tua dulu..
Tapi sekarang, diam itu terkandung sejuta maksud.. itu pun kalau kau faham..
Tapi baiklah diam dari mencemuh sesama sendiri..
Baiklah diam dari terus melemparkan kata-kata yang sakit hati..
Aku penat dengan lakonan dunia..
Sekarang, aku hanya berdiamkan diri..

p/s: merintih dalam diam

No comments:

Post a Comment