Search This Blog

Wednesday, May 2, 2012

Goyah~

Assalammualaikum..

Bless You Allah.. Berikanlah daku kekuatan hati..
Ya, kita sebagai manusia perlu ada keyakinan..
dan keyakinan ini kadangkala goyah..
melalui apa yang kita dengar, lihat, baca dan sebagainya..
jadi sekarang saya goyah..
dengan 'sesuatu' yang saya baca..
aduh, rasa lemah segala yang ada dalam badan ni..
macamana..bagaimana..
saya bermonolog sendiri..termangu sendiri..
saya termenung diluar melihat hujan turun sederas-derasnya..
seolah membalas dendam dengan kepanasan yang melampau beberapa hari ini..
saya lihat di langit..
kemudian saya bertanya sendiri..
masih bermonolog dalaman sesama hati dan akal..
mana keyakinan saya..
menitis air mata mengenangkan jauhnya saya hanyut dengan fikiran sendiri..
goyah itu masih ada, tapi sudah berkurang..
dengan contengan di sini seolah saya meluahkan pada seseorang..
tapi selebihnya urusan saya dan Allah..
Dia lah yang paling memahami saya..


No comments:

Post a Comment