Search This Blog

Saturday, November 19, 2011

Cinta Adam dan Hawa..Tersimpul Rapi...

Assalammualaikum...

big word..
:: LOVE ::


Cinta Adam dan Hawa...
Satu perkara yang sangat agung dalam sejarah manusia...
Dari kisah cinta di syurga ke bumi..
Begitu indah dan mengasyikkan...

Indahnya cinta di dalam hati setiap insan...
Setiap kisah setiap cerita...
Ada tawa ada tangisannya..
Ada suka ada duka...


Pada siapa aku menagih cinta...
Ya, pada kamu...
Kamu lah pengisi hati ini...
Penuhi lah hati dengan cintamu yg mekar...

Aku menangis tika malam..
Aku berduka tika senja...
Aku tersenyum tika mentari terbit...
Aku tertawa tika kau disis...

Pada malam yg sunyi sepi..
Hari bagaikan kelabu kebiru-biruan...
Bila kau berada di sampingku..
Segala hilang ditelan cahaya impianmu...


Aku menyimpan angan-angan ingin bersamamu...
Tiap detik dalam nafas ku...
Kau ada mengira detik bersamaku...
Aku tertanya-tanya sendiri...
Adakah kau merasa yang sama tentang aku?
Adakah kau juga menyimpan angan yang sama?
Doaku sentiasa untukmu...


Cintailah aku dengan tulus hatimu...
Cintailah aku dengan harapanmu..
Cintailah aku dengan jiwa mu...
Cintailah aku dengan janji-janjimu..
Cintailah aku dengan doamu...
Cintailah aku dan pimpinlah aku..
Bagaikan agungnya cinta Adam dan Hawa..
Kekal suci di jalanNYA...
Amin~

No comments:

Post a Comment